Alerjik rinit belirtileri nelerdir?

Alerjik rinit çok farklı belirtilerle kendini gösterebilir en sık görülen Alerjik rinit belirtileri Burun akıntısı ,kaşıntısı, tıkanıklığı ve hapşırmadır. Bunlar dışında -Geniz akıntısı özellikle hastalar tarafından geçmeyen boğazın arkasında balgam olarak söylenir.

-Öksürük uzun yıllar devam eden hastalarda geniz akıntısı ile birlikte zamanla ortaya çıkar

-Yorgunluk devamlı uyku düzeni bozulan hastalarda en önemli şikayetlerdendir.

-Burun kanaması burunda oluşan harabiyetin neticesinde görülebilir.

-Öğrenme güçlüğü konsantrasyon bozukluğu özellikle çocukluk yıllarında daha fazla karşımıza çıkar.

-Gözde sulanma, kaşınma ve konjonktivit alerjinin göz ve göz çevresinde verdiği zarara bağlı gelişir.

-Sık sinüzit solunum yolunda alerjik rinit ile birlikte sinüslerde oluşan hasara bağlıdır

.-Ağız kokusu devamlı özellikle geceleri ağızdan nefes alan hastalarda geniz akıntısı ile birlikte görülür.

-İşitmede azalma alerjinin kulak üzerinde yaptığı hasara bağlı olarak gelişir.

-Tat ve koku alma bozukluğu burun tıkanıklığı ile birlikte görülür.

-Boğazda kaşıntı ve sık tekrarlayan faranjitler yine ağızdan nefes almaya bağlı gelişir.

-Diş çürümesi çocukluk yıllarında olduğu gibi yetişkinlerde de ağızdan nefes almaya bağlı olarak daha fazla görülür.

-Nefes darlığı ve hırıltı alerjik rinitin alt hava solunum yollarını etkilemesine bağlı olarak astım şikayetleri başladığını gösterir. Bu belirtiler zamanla diğer hastalıklara yol açar.