Alerjik egzama nasıl tedavi edilir?

Tedavinin asıl amacı, yaşam kalitenizdeki iyileşmenin gerçekleşmesi ve okul, iş, sosyal etkinliklere katılmasında sorun yaşamamasını sağlamaktır. Alerjik egzama hastalığı dirençli olabilir çocukluk yıllarında ortaya çıkıp zamanla kaybolabilir veya solunum yolları alerjileri ile devam edebilir. bu nedenle kontrol altına alınabilmesi için değişik tedavi yöntemleri denenmesi gerekebilir. Bazı hastalarda tedavi ile ortadan kalksa bile bazen belirtiler geri gelebilir. Hastalığı alevlendiren faktörlerden uzak durmak tedavinin ilk basamağıdır. Tahriş Ediciler içinde yer alan kimyasallar, sabunlar, deterjanlar, kokular, bazı kumaşlardan uzak durmak maddeler egzamalı hastalar için önemlidir. Solunum yolu alerjenlerinden ev tozu akarlarına önlem almak egzamayı azaltabilir Gıdalardan bazıları yaygın alerjik egzamalarla ile ilişkilendirilmiştir. Belirli yiyecekleri yedikten sonra kızarıklığınızın kötüleştiğini fark ederseniz, daha fazla değerlendirme için alerji testlerinizin yapılması ve özellikle, alerjik olan çeşitli yiyeceklerin elimine edilmesi egzama hastalarında yardımcı olur Stres egzamanın kötüleşmesine yol açabilir. Öfke ve hayal kırıklığı dahil olmak üzere stres, ek kaşıntıya neden olabilir. Stres azaltılması egzamanın iyileşmesini sağlayabilir. Tedavide kullanılan ilaçlar cilt bariyerini sağlamak enfeksiyonları önlenmesine yöneliktir.

Cilt bariyerinin sağlanması ve cildin nemlenmesini sağlayan losyon krem merhemlerden nemlendiricilerden faydalanılabilir. Antihistaminikler topikal veya oral steroidler, immunsupresif ilaçlar alerjik egzama tedavisinde kullanılabilir. Bunların dışında ev tozu alerjisi olan hastalarda alerji aşıları (immunoterapi) faydalı olabilir. D vitamini düşük hastalarda d vitamin takviyesi veya enfeksiyon olan hastalarda antibiyotik, antifungal tedaviler tedaviye eklenebilir. Yeni geliştirilen biyolojik ajanlardan dupilumab, atopik dermatit ve diğer alerjik hastalıklarda rol oynayabilen interlökin-4 ve interlökin-13’ü inhibe ederek etki gösteriyor. Dupilumab, tek başına veya topikal kortikosteroid kullanımıyla birlikte, orta-şiddetli atopik dermatitli hastalarında yaşam kalitesini önemli ölçüde iyileştirebildiğini göstermektedir. Özetle, egzama genellikle yaşınıza bakılmaksızın yönetilebilir. Alerjik egzama için şuanda kullanılan birçok tedavi vardır ve gelecekteki tedaviler yoldadır. Alerji uzmanları ile birlikte takip ederek çok yüksek bir yaşam kalitesine sahip olabilir ve tüm faaliyetlerinizin tadını çıkarabilirsiniz.